Support‎ > ‎

Smoothwall support

https://docs.google.com/a/aies.se/forms/d/1qxlqJzV51NSEkglqDeQxyQWQc7CFo_wuwynvnPSIA6c/viewform

Vikten av en fungerande IT-miljö är idag högprioriterat hos de flesta företag. 

Störande och tidskrävande avbrott i driften måste hållas till ett minimum. 
Med regelbundna rutinkontroller kan många avbrott förebyggas, samt även oväntade problem lösas på ett snabbt och smidigt sätt. Detta ger en totalt sett, lägre kostnad för ett företags IT-drift.

Vi finns här för att hjälpa till!

Smoothwall SUPPORT


Teknisk support för Smoothwall produkter erbjuds via e-post, telefon eller fjärrstyrning, samt på plats i vissa områden

https://www.smoothwall.com/



När saker går fel, ni behöver en specialist inte en helpdesk. 
Smoothwall har väldigt kompetenta nätingenjörer de har också direkt tillgång till produktutveckling och testning. De kan snabbt kan ta itu med komplexa frågor. 

Vårt tekniska försäljningsteam kommer att säkerställa att ni kan planera, införa och konfigurera vår teknik utan dramatik eller avbrott. 
Dessutom har varje system 30 dagars full support efter installationen. 
Vi hjälper dig att få ut det mesta möjliga, av er investering i vår teknologi.

Fler olika filmer som visar gränssnittet samt olika funktioner 

https://customer.smoothwall.net/download/



Ny eller ominstallation av Smoothwall?

Via denna länk hittar ni alltid den senast ISO'n för nerladdning: https://customer.smoothwall.net/download/ 

E-posta smoothwall@aies.se om ni ej har ett serienummer.




Manualer, inloggning för support m.m. hittar ni på denna adress:

http://smoothwall.com/technology/support/

Smoothwall Knowledge Base

Innehåll i de olika uppdateringarna:

http://smoothwall.com/technology/product-updates/




För utbildningscenter rekommenderar vi också att ni tittar på: SmoothWall Direct Support på EduGeek.net (Kräver gratis registrering)

http://www.edugeek.net/forums/smoothwall-direct-support/

För frågor om Smoothwall och/eller support e-posta eller ring: smoothwall@aies.se eller telefon: Tel. +46(0)8-55 80 60 13

Serviceavtal för Smoothwall finns i olika nivåer, från Standard Support till Premium Enterprise Service:

Premium Enterprise Service     24x7x365

Kontakta oss för mera information om de olika nivåerna.

Vi garanterar inte support för 3:e parts (kundens egna) produkter, även om vi i den mån vi kan, försöker erbjuda hjälp med felsökning för samtliga delar. 
All support baseras på distans. Om fjärrstyrd hjälp önskas, måste kunden erbjuda lämplig access till sin Smoothwall produkt för att hjälp ska kunna erbjudas.
Även tekniker på plats kan erbjudas, där omständigheterna tillåter det.

Filmer om funktioner och gränssnittet i Smoothwall


https://sites.google.com/a/aies.se/aies/smoothwall/funktioner/graenssnitt/Nytt%20web%20GUI%20Smoothwall.png?attredirects=0