Äntligen föräldrakontroll och webbfilter till barnens privata enheter - Qustodio
Störande och tidskrävande avbrott i driften måste hållas till ett minimum.
Med regelbundna rutinkontroller kan många avbrott förebyggas, samt även oväntade problem lösas på ett snabbt och smidigt sätt. Detta ger en totalt sett, lägre kostnad för ett företags IT-drift.
AIES har partners i hela landet som kan erbjuda er den hjälp och support ni behöver.
Telefon/mail support
Många problem kan avhjälpas via mail eller telefon, av vår erfarna och kvalificerade supportavdelning.
Detta gäller oftast användarsupport (PC relaterade problem).
Fjärrhjälp
I de fall där lösningarna till problemen är av mer avancerad karaktär, rekommenderas fjärrsupport.
I många fall går det även snabbare för oss, att avhjälpa problem ifall vi själva kan styra datorn. Ibland kan problem vara svåra att beskriva, med fjärrsupporten kan kunden själv visa oss problemet.
Tekniker på plats
När installationshjälp önskas på plats, eller problemen är nätverksrelaterade, vilket omöjliggör fjärrstyrning. Rutingenomgång av maskinpark, nyinstallation av programvara eller administration av server lokalt, kan vara orsaker till att man önskar en tekniker på plats.
Telefon till vår egen support +46(0)8-55 80 60 10
Övervakning av problem och driftstörningar i realtid. Downdetector Sverige
CERT-SE, Sveriges IT Incident Centrum
CERT-SE är Sveriges nationella CSIRT (Computer Security Incident Response Team) med uppgift att stödja samhället i arbetet med att hantera och förebygga IT-incidenter.
Här finner ni information gällande aktuella sårbarheter och störningar på Internet.